10 Temmuz 2010 Cumartesi

Akvaryum Koyu

Evet... Artık benim de tatile kaçma vaktim geldi çattı. Sizlere tabiki buradan tatil notlarımı iletmeye devam edeceğim. Hiç boşlar mıyım sizleri =)

Ama dedim ki istanbul'da daha kalacak olan Çok Hücrelilere bir kıyak yapıp, İstanbul'a yakın (Çanakkale) benim çok sevdiğim yerlerden biri olan fakat çok az insanın varlığından haberdar olduğu, yanı başımızdaki güzelliği onlarla paylaşayım. Aslında böyle sakin ve güzel bir yerin çok fazla kalabalıklaşması kimsenin işine gelmez, o yuzden Çok Hücreliler'den başka kimseyle paylaşmayın burayı =)

Anlaştık sanırım.. E o zaman gelelim mekanımıza =)

Başlıktan da anlaşıldığı gibi adı "Akvaryum Koyu". Kendisinin Bodrum ve Fethiye'de de adaşları bulunmasına rağmen bizi ilgilendireni Bozcaada'da. Çok da uzakta sayılmaz yani..

Benim daha önce ne yazık ki hiç gitme şansım olmadı Akvaryum Koyu'na. O yuzden buradan sonraki bilgiler tamamen internetten derlediğim bilgilerdir. Haberiniz olsn =)

Bu koyun, başlıca 2 büyük özelliği var. İlki suyun inanılmaz derecede net olması. Gece bile suyun altındaki taşları teker teker saymak mümkün. İkincisi ise çok çeşitli su altı canlısının bu koyda yaşamını sürdürmesi. Tabiki Türkiye'deki deniz canlıları öyle Meksika körfezlerindeki veya Kızıldeniz'deki gibi rengarenk değiller o yüzden yanlış bir izlenim bırakmak istemem kafanızda. Yine de çeşit çeşit balıkların sizle birlikte yüzmesi bence çok güzel bir duygu. Ayrıca arada renkli balıklara da rastlamak mümkün..

Şimdi bu blogum rehber misyonu ustlendiğinden adım adım gidiyoruz... Başlayalım.. Üstteki paragraftan ne çıkardık? Akvaryum Koyu'nun zevkine tam olarak varmak istiyorsak yanımızda şnorkelle gitmemiz gerekiyor. Evde yoksa çok üzülmeyin, Bozcaada'dan da temin edebilirsiniz.

Geldik ikinci adıma.. Nasıl gidilir?

Bozcaada merkezden yürüyerek yaklaşık 1 saat uzaklıkta. İyi bir pazarlıkla faytoncu amca götürür mü sizi bilemem tabi =) Bozcaada'ya, İstanbul'daki adalardan farklı olarak arabayla da gidilebiliyor. Tabiki feribotlara binmeniz gerek. Arabama atlayıp giderim ben diyen Çok Hücreliler buradan, otobüsle gitmeyi düşünenler ise buradan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Arabayla gidenler için tabiki ulaşım çok daha kolay.. Dikkat edilmesi gereken en önemli noktamız ise şu: Bozcaada'ya vardıktan sonra koya gitmek için herhangi bir toplutaşıma aracı ne yazık ki yok.

Koyun en büyük handikapı ise etrafında, 3 km çapında bir alanda, medeniyet bulunmaması. Akvaryum Pansiyon adında tek bir pansiyon mevcut. Akvaryum Pansiyon hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Fakat benim gözüme çarpan en önemli şey pansiyonda elektrik ve telefon bağlantısı olmaması. Yani geceleri dış ortamların aydınlatılması meşalelerle sağlanırken, odaların içlerini ise mum ışıkları aydınlatıyor. Sıcak su gibi ihtiyaçlar ise güneş enerjisiyle temin edilebiliyor.

İşte bu noktada bir çıkarım daha yapmamız gerekiyor.. Böyle romantik bir ortama tabiki de sevgiliyle gitmek lazım =) Mum ışıkları, meşaleler, kumsal, deniz... Zaten bakın yani gün batımıyla birlikte hemen romantik bir atmosfer oluşmuş..



Buradan kuzu-gügü çiftine açık açık mesaj gondermekten de geri kalmayacağım.. Tut kızın elinden götür işte =)

Sonuç olarak, Akvaryum Koyu da böyle biyer işte Çok Hücreliler. Eğer İstanbul'un sıcağından ya da kendisinden bunalırsanız guzel bir haftasonu kaçamağını, çok uzaklara gitmeden ekonomik bir biçimde gerçekleştirebilirsiniz.

Oraya kadar gitmişken detaylı bir Bozcaada turu yapmak isteyip de neler yapabiliriz diyen Çok Hücrelileri unutmuş değilim tabi ki. Onları şöyle alayım...

Dediğim gibi ben hiç gidemedm ama siz Çok Hücreliler belki bi vakit bulup kaçabilirsiniz.

Alta Akvaryum Koyu'nun fotoğraflarından oluşmuş slayt gösterisi koyuyorum. Ben resimleri teker teker incelemek istiyorum diyorsanız da buraya tıklayabilirsiniz.

Görüşmek üzere =)

Hiç yorum yok: