21 Temmuz 2010 Çarşamba

3D Stereogram

3D Stereogram dediğimiz şeyin Türkçesi aslında hepimizin çok yakından tanıdığı Şaşıbak Şaşır'dan başka bir şey değil. A.D. olaraktan ben, yıllarca bu şaşıbak-şaşırları becerememenin üzüntüsü içerisindeydim ki geçen gece bir anda kendimde hissettiğim son güçle deneyip başardım =) Anlayacağınız oldukça mutluyum =)

İşin güzelliği eskiden gazetelere veya dergilere koydukları bu stereogramlar 2 boyutluyken, ilerleyen teknoloji sayesinde artık yeni nesil stereogramlarımız var ki bunlar 3 boyutlu. Eger doğru açıyı yakalarsanız gerçekten adeta bilgisayar ekranından fırlayıp suratınıza dogru geliyormus gibi bir etki bırakıyorlar.

Bu işi çok iyi beceremiyorum diyenler varsa, nasıl yapılacağını anlatan çok güzel bir alıştırma sitesi buldum siz çok hücrelilere.. Aşağıdaki linkten bu siteye ulaşabilirsiniz.

http://www.amblesideprimary.com


Girdiniz bu siteye, dediklerini yaptınız ve kendinize güveniyorsunuz değil mi? Tamam.. O zaman siz çok hücrelileri şu siteye doğru alalım... Açılan pencereden istediğiniz linke tıklayaraki başlıkta belirtilen nesne veya hayvanı rahatça görebilmeniz mümkün..

3D Stereograms


Bu ustte verdiğim siteden benim birkaç favorimi ise Çok Hücreli Yaşamda paylaşmak istedim.. Alta bu stereogramları kolaylık sırasına göre koyuyorum..

Başarılar =)

Not : Resimlere tıklayarak büyütün ve resimlerin tam karşısından bakın. Yoksa görmeniz zorlaşır.
Not 2: Görmeniz gerekenler sırasıyla: Köpek, 2 Adet Yunus, Gülen bir Kedi






Hiç yorum yok: